Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pugét růží a plyšový medvěd?

Sotva se probereme z povánoční letargie, můžeme se spolehlivě děsit obchodů v podobě velikonočních zajíčků, kuřátek a čokoládových vajíček. A aby toho nebylo málo, čas nám mezitím vyplní svátek svatého Valentýna. Znám plno lidí, kteří by snad i krví stvrdili averzi vůči tomuto svátku.

Nejde o svátek samotný, vždyť on za to nemůže, ale o Valentýnské šílenství. Ve všech možných obchodech obklopeni srdíčky těch nejrůznějších velikostí. Jsou všude. Na přáních, sladkostech, růžovém šampaňském, spodním prádle a vůbec bych se nedivila, kdyby bylo srdíčko i na etiketě našeho oblíbeného salámu. Láska je zkrátka všude. I ve vzduchu. O tom svědčí od stropu visící červené srdíčkové balónky. Pro měsíc únor se tvar srdce stal symbolem komerce. Z výlohy se zubí plyšoví medvídci a medvědi nadživotních velikostí. Nemá cenu se rozepisovat o tom, že pokud jsou dva lidé zamilovaní, cítí vzájemnou lásku, tak k tomu nepotřebují datum určené kalendářem. Svoji lásku můžou oslavovat každý den. Jak říká s oblibou můj kamarád: "Každý den si najdeme důvod pro oslavu". 

Ovšem jako určitou šanci a výzvu vidím tento den pro zamilované, kde druhá strana o vzájemné náklonnosti nemá ani páru. Loňského Valentýna jsem trávila v práci. Bylo kolem poledne a uklízečka:) mně přinesla obrovský pugét rudých růží. Nechápavě jsem na ni hleděla a ptala jsem se od koho jsou. Významně na mě mrkla a řekla, že určitě tuším. Netušila. Přihrnula jsem si to domů a čelila vtipným narážkám mých kamarádů. Druhý den jsem se probudila v pokoji, kde se linula omamná vůně růží. Jsem opět v práci a kolegyně si to ke mně šine s velkou taškou z níž trčí hlava bílého plyšového medvěda. Tak včera růže a dnes medvěd? Chudáka medvěda jsem nechtěla přijmout a kolegyni propustit, aniž by mi prozradila jméno tajemného ctitele. Prozradila a já jako bonus našla přiloženou kartičku s láskyplným věnováním. Byla jsem sama a tak jsem po pár dnech přijala pozvání na kávu. Deštivého odpoledne jsme se sešli v útulné kavárně. Byl tak mile nervózní, že mu vypadla kovová mince do malého šálku voňavého espressa. Příjemně jsme si povídali a i když mezi námi neproběhla žádná "chemie", domluvili jsme se na další kávě. Přiznávám, že mým uším lichotila slova jak úžasná a krásná jsem. Něco mi však našeptávalo, že i kamarádství v našem případě nebude fungovat. A to "něco" mělo jako obvykle pravdu.

Uběhlo pár týdnů a nebyla bych to já, aby můj "Valentýn" neměl malý "háček". Háček v podobě zprávy, že se svojí snoubenkou čekají dítě. Pochopitelně s ní byl strašně nešťastný a vztah udržoval jen kvůli očekávanému dítěti. Takže.. Toho letošního Valentýna přeji všem bez pugétu krvavých růží a sněhobílého medvěda, ale s upřímným srdcem.. Když to nevyjde v únoru, počkejme do května. Vždyť jak se říká "Máj je lásky čas" a to bůžek lásky, ten kudrnatý klučík, bude mít určitě šťastnou trefu!

Autor: Jana Delgado | pátek 13.2.2009 10:30 | karma článku: 14,91 | přečteno: 2312x
  • Další články autora

Jana Delgado

Vezmeš si mě?

Co si budeme ženy namlouvat, která z nás ve skrytu duše nedoufá v onu kouzelnou větu a krásný šperk k tomu? Moje představy o zásnubách byly zmačkané jen do té podoby, že půjdeme na večeři při svíčkách, které většinou hned sfoukávám a číšník je opětovně zapaluje. A snad ve skleničce šampaňského bude plavat kroužek zlata.

16.4.2013 v 12:55 | Karma: 23,50 | Přečteno: 2563x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Linecká slepovaná láska

V životě jsou chvíle, které trvají věčnost. Čekání, které ubíjí, vysilující strach a úzkost z budoucnosti Karolíně svazuje nohy. Srdce buší jako o závod a myšlenky nedovolí utíkat se k těm obyčejným věcem.

12.4.2013 v 12:17 | Karma: 11,92 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Vzpomínky v krabici

Kdysi jsem se malinko jízlivě usmívala nad některými fotkami z dovolených. Dnes už je chápu.

8.7.2011 v 19:50 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Bloody Sunday

Neděle. S kolegy ji nazýváme "Bloody Sunday". Tradičně narváno. Zkouším projít areálem plným křičících dětí, sebevědomých fanoušků fotbalu (kde obvykle platí pravidlo čím větší skupina, tím drzejší vystupování), milenců, unavených řidičů...

3.6.2011 v 13:44 | Karma: 15,56 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Láska je když..

se vezmete před Bohem, slíbíte si věrnost v časech dobrých i zlých .. Láska je, když se před Bohem nevezmete, a přesto jste si věrní v časech dobrých i zlých

31.5.2011 v 13:45 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

18. května 2024

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...