Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem se na nějakou dobu stala vegetariánkou

Prvního října se slaví celosvětový den vegetariánů. Proto mi dovolte malou vzpomínku na mých pár let vegetariánství. Nebudu se tady rozepisovat o kladech a záporech vegetariánství, beztoho na tohle téma byly popsané stohy papírů.

Už je to několik let zpět, prožívám si svých sladce bolestných osmnáct let. Dobu večírků, venkovních ožíraček, diskoték.. Vychovávána v rodině, kde jídlo bez masa bylo stejně zbytečné jako vlastnit auto bez volantu. Já se odmalička snažila vyhýbat masu. Částečně tomu napomohla i tvrdá školní jídelna, kde byste tuhými plátky hovězího masa prorazili i betonové stěny. Všechny ty masité směsy, karbenátky, čevapčiči..o jejichž stoprocentním složení jste si nikdy nemohli být jisti. Mnou nenáviděné, každoroční zabíjačkové soboty. Sjela se celá rodina, zběsile se pobíhalo sem a tam. Nervozita, jak to všechno dopadne. Dopadlo to vždy dobře, pochopitelně ne pro moje Pepíky a Vašíky (všechna ta jména, která jsem dávala svým malým selátkám, která vždy vyrostla v metrákové svině). Bytostně jsem nesnášela to žalostné kvičení, které se neslo celou vesnicí kolem už kolem šesté ráno. Zacpávala jsem si uši a schovávala se v domě, aby mě nikdo nenašel. Z pachu, který se šířil z polévání prasete vařící vodou se mi zvedal žaludek a já zkrátka u těhle věcí nechtěla asistovat. Naneštěstí jsem byla nejmladší a tak jsem svoje jméno slyšela celý den.."Janičko, podej, přines tohle a támhleto". Vesele se popíjelo a Pepík už byl v takovém stádiu, kdy jsem ho samozřejmě nepoznávala. Míchání směsi na jitrnice, jelita a podobné "zabíjačkové speciality" jsem se snažila vyhnout, ovšem řezník vždy trval na tom, abych svůj prst namočila v plastové vaničce a ochutnala, zda-li je tam dostatek soli, pepře, česneku či majoránky. Ovšem fakt, že mezi ingrediencemi byla čerstvá krev mého Pepíka mě natolik zmrazil a já to odmítala ochutnat. Vysvětlete to však řezníkovi, který si vás oblíbil a je posilněn několika panáky domácí slivovičky! (Pane Pruch, přijměte do nebe moji malou omluvu). Po očistě veškerých nezbytností, které potřebujete k výrobě "zabíjačkových specialit" jsem už žaludek měla v takovém stavu, že jsem po několik týdnů odmítala pozřít jakýkoli kousek masa. Nicméně i přes dětské prasátkové krveprolití jsem maso jedla.

Rozhodujícím okamžikem pro mě byla velká narozeninová oslava, která se konala na zřícenině hradu Cimburk ( v té době se o tuto nádhernou památku nikdo nestaral). Oslava, která počítala desítky lidiček, hektolitry alkoholu a dvě selata na rožni. Řeklo by se opravdová idylka. Romantika v přírodě, skvělí lidé, plno jídla, muziky a pití. Obletována kamarády a příjemně uvolněna alkoholem jsem nabídku čerstvě urožněného selátka neodmítla. Kamarád mi přinesl chleba s ukrojeným plátkem dalšího "Pepíka". S chutí jsem se zakousla a málem jsem vyzvracela i stravu z předchozího dne. Díky tmě, která nás obklopovala a sporého světla z táboráku se chlapci rozhodli, že maso již musí být po takové době upečené. Nebylo. Nikdy nezapomenu na tuhost masa a chuť krve. Od tohoto dne jsem se asi tři roky stravovala vegetariánskou stravou. Zhubla jsem o pár kilo a cítila jsem se unavená. Na doporučení a obavy mých rodičů jsem začala jíst ryby a jak léta přibývala, jedla jsem i další druhy masa. Dnes si s radostí vychutnám i klobásku, ale vzpomínky na nedopečeného Pepíka mám stále v živé paměti..

Autor: Jana Delgado | středa 1.10.2008 14:19 | karma článku: 17,60 | přečteno: 1840x
  • Další články autora

Jana Delgado

Vezmeš si mě?

Co si budeme ženy namlouvat, která z nás ve skrytu duše nedoufá v onu kouzelnou větu a krásný šperk k tomu? Moje představy o zásnubách byly zmačkané jen do té podoby, že půjdeme na večeři při svíčkách, které většinou hned sfoukávám a číšník je opětovně zapaluje. A snad ve skleničce šampaňského bude plavat kroužek zlata.

16.4.2013 v 12:55 | Karma: 23,50 | Přečteno: 2563x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Linecká slepovaná láska

V životě jsou chvíle, které trvají věčnost. Čekání, které ubíjí, vysilující strach a úzkost z budoucnosti Karolíně svazuje nohy. Srdce buší jako o závod a myšlenky nedovolí utíkat se k těm obyčejným věcem.

12.4.2013 v 12:17 | Karma: 11,92 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Vzpomínky v krabici

Kdysi jsem se malinko jízlivě usmívala nad některými fotkami z dovolených. Dnes už je chápu.

8.7.2011 v 19:50 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Bloody Sunday

Neděle. S kolegy ji nazýváme "Bloody Sunday". Tradičně narváno. Zkouším projít areálem plným křičících dětí, sebevědomých fanoušků fotbalu (kde obvykle platí pravidlo čím větší skupina, tím drzejší vystupování), milenců, unavených řidičů...

3.6.2011 v 13:44 | Karma: 15,56 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Láska je když..

se vezmete před Bohem, slíbíte si věrnost v časech dobrých i zlých .. Láska je, když se před Bohem nevezmete, a přesto jste si věrní v časech dobrých i zlých

31.5.2011 v 13:45 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Kvůli nehodě kamionu je uzavřena D35 u Olomouce ve směru na Mohelnici

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  7:45

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Vláda se bude zabývat budoucnosti zóny Plzeň-Líně. Letecká záchranka zůstává

18. května 2024  7:23

Ministři se po stažení plánu na budování továrny na výrobu baterií do aut v loňském roce znovu...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

18. května 2024

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...