Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem se styděla za netolerantnost

Kamarád Angelo, kouzelný Brazilčan se kterým mne pojí a to si troufám říci, přátelství. Zažili jsme toho spolu tolik, ale to podstatné je, že díky němu (a jeho přátelům, posléze i mým) jsem se naučila nahlas říkat to, co si opravdu myslím. Že homosexualita není žádná úchylka, jak se někteří nebojí veřejně hlásat.

Zase leje. Nic neobvyklého, dalo by se suše konstatovat. V Anglii prší téměř pořád. Zvoní mi telefon. Srdíčko poskočí, protože je to Angelo. Můj kamarád gay, který původní význam "gay=veselý", splňuje do puntíku. Když bůh rozdával temperament a radost ze života, jeho maminka si musela odnést velikou hromadu. "Pojď na skleničku", říká a já nadšeně přijímám. Zhruba po půlhodince už klábosíme v místní hospůdce.

Po skleničce se rozhodl, že vyrazíme do jiného města si zatančit. A to už jsme v klubu, kde mi při kupování drinku u baru došlo, že se kolem mne pohybují převážně muži. Roztomilý barman pokukoval po mém kamarádovi. Gay klub, kde bylo jen několik žen. Vesele jsme popíjeli a tančili a já si uvědomila, kolik krásných chlapů tady je. Jen malinko jsem zalitovala, že já rozhodně nejsem ta, kterou se zájmem sledují a tím pádem moje ženské ego dostalo trošičku na prdel. Přichází usměvavý Angličan a začíná s námi konverzovat. Fakt, že Angelo je Brazilčan mu přijde samo o sobě dosti sexy a nad faktem, že já jsem Češka naopak jen nevěřícně kroutí hlavou a konstatuje, že to by tedy nehádal. Nechtěla jsem se pídit po tom, z jakého důvodu by moji českou národnost netipoval. Naivně jsem si myslela, že to bude díky mému nápadnému akcentu. Ale bohužel se důvod dovídám vzápětí. Začne rozebírat, jak jsou zejména Češi a Poláci netolerantní národy. Zmiňují Gay Parade, chcete-li (Queer Parade) v Brně a já se poprvé stydím za to, že jsem Češka.

Nevěřila jsem vlastním očím, co se po zmiňované Gay Parade vyrojilo na blogu článků. Těch, více či méně skrytě urážejících. Vím a respektuji, že každý má právo na svoje názory a postoje. I když s nimi navzájem nesouhlasíme, nevidím jediný důvod proč volit urážející a hanlivá slova. Co je komu po tom, co dělají dva spolu v posteli.Tohle je každého soukromá věc. Smyslem, proč se ona Parade konala je, že tito lidé touží po tom, co je "normální " ve společnosti. Žít a vychovávat děti. Ne, ukazovat světu, že oni jsou "odlišní" a pro ostatní to není přijatelné? Mezi nejčastější předsudky patří výchova dětí. Mylně se lidé domnívají, že pouze heterosexuální rodiče zajistí dětem šťastné a harmonické dětství. Jistě všichni víme, že realita je v některých případech dosti odlišná.

Registrované partnerství už u nás nějakou dobu funguje a my optimisté doufáme, že velmi brzy posune na úroveň manželství se všemi jeho právy. To vše si přeji NEJEN kvůli Angelovi a mým přátelům..

http://www.funnyplace.org/stream.php?id=7647

Autor: Jana Delgado | středa 23.7.2008 16:15 | karma článku: 19,59 | přečteno: 2280x
  • Další články autora

Jana Delgado

Vezmeš si mě?

Co si budeme ženy namlouvat, která z nás ve skrytu duše nedoufá v onu kouzelnou větu a krásný šperk k tomu? Moje představy o zásnubách byly zmačkané jen do té podoby, že půjdeme na večeři při svíčkách, které většinou hned sfoukávám a číšník je opětovně zapaluje. A snad ve skleničce šampaňského bude plavat kroužek zlata.

16.4.2013 v 12:55 | Karma: 23,50 | Přečteno: 2563x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Linecká slepovaná láska

V životě jsou chvíle, které trvají věčnost. Čekání, které ubíjí, vysilující strach a úzkost z budoucnosti Karolíně svazuje nohy. Srdce buší jako o závod a myšlenky nedovolí utíkat se k těm obyčejným věcem.

12.4.2013 v 12:17 | Karma: 11,92 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Vzpomínky v krabici

Kdysi jsem se malinko jízlivě usmívala nad některými fotkami z dovolených. Dnes už je chápu.

8.7.2011 v 19:50 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Bloody Sunday

Neděle. S kolegy ji nazýváme "Bloody Sunday". Tradičně narváno. Zkouším projít areálem plným křičících dětí, sebevědomých fanoušků fotbalu (kde obvykle platí pravidlo čím větší skupina, tím drzejší vystupování), milenců, unavených řidičů...

3.6.2011 v 13:44 | Karma: 15,56 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Láska je když..

se vezmete před Bohem, slíbíte si věrnost v časech dobrých i zlých .. Láska je, když se před Bohem nevezmete, a přesto jste si věrní v časech dobrých i zlých

31.5.2011 v 13:45 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Na Česko udeří od jihovýchodu bouřky. Hrozí kroupy a také přívalové deště

18. května 2024  11:19

Silné bouřky dnes zasáhnou Moravu a jihovýchod Čech, v neděli pak celé Česko, uvedli meteorologové....

Slovenský soud rozhodne o vazbě pro atentátníka. Vláda zasedne ve středu

18. května 2024  11:09

Soud na Slovensku rozhodne o návrhu na vazební stíhání muže obviněného ze středečního atentátu na...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

První létající divize. Armáda investuje miliardy, chce masy dronů do tří let

18. května 2024  10:48

Válka na Ukrajině je bitvou technologií a především pak bezpilotních prostředků. To si uvědomuje i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!