Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vikina

15. 11. 2009 16:46
Ahoj Jani,

koukám, že máme za sebou zhruba stejný vývoj. Nicméně, jistě si uvědomuješ, že náboženství, resp. výchova k víře nakonec v Tobě jistě něco zanechalo; přinejmenším základy slušného chování a povědomí, co se smí a nesmí. Myslím, že k Bohu se nakonec řada lidí opět vrátí, rozhodně na něj začne více myslet při bilancování svého života a přehodnocování všeho, co až dosud dělal - tedy pokud je přemýšlivý a ne jenom ve vleku momentálních trendů a médií. Jednou se i Ty zastavíš ve svém shonu a začneš si klást trochu jiné otázky. Myslím, že každý máme kousek Boha v sobě a že jen čekáme na chvíli, kdy jej v sobě objevíme a pochopíme skutečné Ježíšovo poselství (pravda, může se hodně lišit od toho, jak jsme jej chápali, či spíše nechápali, kdysi dávno). Dokonce k tomu ani nepotřebujeme kostely, protože Boha buď cítíme nebo ne, a žádný kostel v tom nehraje roli.

0 0
možnosti

jana.krcova

16. 11. 2009 0:43
Re: Ahoj Jani,

díky Vikino za hezký příspěvek. Tvoje komentáře mám moc ráda, protože mně vždy něco řeknou.

Netušíš, ale já se takhle "zastavuji" poměrně často. V žádném případě nechci, aby článek vyzněl v tom smyslu, že něčeho lituji nebo mně to přijde jako promarněný čas. To ne, právě naopak..

Trošku odbočím, ale zítra už budu v Brně;-)

0 0
možnosti

shrink

13. 11. 2009 23:18
Opožděně, ale přeci

přihazuji karmu a děkuji za hezké čtení, Jani.

0 0
možnosti

jana.krcova

16. 11. 2009 0:40
Re: Opožděně, ale přeci

Díky, Andri. Nikdy není pozdě;-)

0 0
možnosti

Jiittkkaa

28. 10. 2009 7:05
Krásné.

Moc hezky jste popsala svoje pocity - ač nevěřící, působí na Vás tento zážitek prostě božsky a člověk se tomu musí podat a snad na jediný okamžik uvěřit - alespoň tak na mě Váš článek zapůsobil. Nedavno mne zaujalo přirovnání - Bůh je jako oceán, vidíte jeho začátek, ale nikdy neuvidíte jeho konec. Pohled na něj je ohromující, přesto se ho nerozhodnete přeplavat. Díky za hezký článek. JitkaG

0 0
možnosti

jana.krcova

16. 11. 2009 0:39
Re: Krásné.

díky, paní Jitko. Krásné přirovnání..

0 0
možnosti

Monty M.

27. 10. 2009 6:03
...

je to pekny a dojimajici....R^

0 0
možnosti

jana.krcova

27. 10. 2009 14:02
Re: ...

díky, Monty

0 0
možnosti

Tomáš Fojtík

27. 10. 2009 0:45
Krásný...

R^V

0 0
možnosti

jana.krcova

27. 10. 2009 14:02
Re: Krásný...

děkuji

0 0
možnosti

marta.kucikova

24. 10. 2009 23:37
pokoj na dusicce

...ahoj Jani, diky, ano, je to jednoduche - pokoj na dusicce, dobre srdce, viru - nekdo v Boha, nekdo v prirodu, nekdo veri jenom v sebe sama - byt dobrym clovekem a vnimat vse okolo sebe jako dar - to je zivot, at jsi v kostele, nebo se vlnis pri gospelu atd...a ty dobry clovek jsi a vnimas i to neviditelne a krasne, o tom zadna:) mej se hezky,V M.

0 0
možnosti

jana.krcova

25. 10. 2009 21:08
Re: pokoj na dusicce

díky Marti, měj se krásně kaštanově;-)

0 0
možnosti

Vlad IV

24. 10. 2009 13:47
Tak Vám nevím!

Nějak Vašemu článku nerozumím. Mám dojem, že jste podlehla modernistickému přístupu ke Mši sv. který chybně preferuje nějaký osobní pocit před skutečnou podstatou oběti Mše sv.! Zkuste si prosím znovu uvědomit,že v tom venkovském chladném kostelíku,jak u nás,tak v tom Portugalsku se znovu opakuje nekrvavým způsobem Kristova oběť na Kalvárii. Že v okamžiku konce modlitby ,,Sanctus,, se  na oltáři otvírají Nebesa, a všichni andělé a svatí v čele s Královnou nebes jsou spolu s námi,hříšnými a omylnými lidmi přítomni Božího vykupitelského díla, kdy se bohočlověk Ježíš Kristus znovu obětuje za naše hříchy,a ruší ďáblovu smlouvu na naše duše....   Jde totiž o to,že díváte-li se na věc tímto skutečně pravdivým způsobem,budou pro Vás nějaké vady na kráse úplně nepodstatné. Proti ,,Gospel Choir,, v podstatě nic nemám, ale srovnávat ho ze Mší sv. jenom proto že mám ,,takový pocit,,? Byla jste někdy přítomna tradiční Mše sv.(tzv.Trident)? Zkuste to!  Vše dobré. P.K.

0 0
možnosti

jana.krcova

24. 10. 2009 20:40
Re: Tak Vám nevím!

Dobrý večer, mrzí mě, že tak nějak nerozumíte mému článku. Myslím, že je z něho patrné že jsem nevěřící, byť jsem x let chodila do náboženství a každou neděli na mši. Vím, že pro věřící všechny návštěvy i malého kostelíku znamenají hodně.

Já mám úctu a respekt pro náboženství. Článek je jen o mých pocitech, asi trošku zmatených, ale mých.

V žádném případě jsem nesrovnávala gospel se mší, bylo to jen o vzpomínkách. Ovšem pokud bych si směla vybrat, zvítězil by gospel, a to právě pro to co jsem popisovala v článku.  Ale zase, jsou to jen pocity. Nic víc, nic míň.

Tridentské mše jsem se nikdy nezúčastnila, ale něco málo jsem si o ní díky Vám přečetla.

Vše dobré i Vám. J.

0 0
možnosti

handour

23. 10. 2009 18:07
Máš pravdu, Jani

je to něco víc

Moc hezký čtení:-)

0 0
možnosti

jana.krcova

23. 10. 2009 18:41
Re: Máš pravdu, Jani

Hani, ahoj..díky

0 0
možnosti

Don don

23. 10. 2009 18:04
je

to pěkné. Není co dodat. Vy víte, já vím. Karma

0 0
možnosti

POToole

23. 10. 2009 17:10
Hezke,

posilam karmu a pozdrav! :-) P.

0 0
možnosti