Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bloody Sunday

Neděle. S kolegy ji nazýváme "Bloody Sunday". Tradičně narváno. Zkouším projít areálem plným křičících dětí, sebevědomých fanoušků  fotbalu (kde obvykle platí pravidlo čím větší skupina, tím drzejší vystupování), milenců, unavených řidičů...

    Mám chuť zavřít dveře a odejít. Cítím až v kostech, že dnešek nebude můj den. Nadřízení nejsou schopni zajistit náhradu za chybějící dva kolegy, a tak zůstávám na směně sama s osmnáctiletým Oliverem. Ten po včerejším bujarém večírku a sdělení, že celých osm hodin budeme pracovat jen my dva, zbledne. Zůstáváme a snažíme se optimisticky udržet obsluhování, které obyčejně nestíhají čtyři lidé. My jsme dva. Já a teď už zelený Oli.

    Slyším strašný vřískot dítěte. Hlavou mi prolétne, že snad není možné, aby to křehké stvoření vydávalo takové zvuky. Vzápětí je mi jasné, proč. Dítě se pozvrací kousek ode mě. Kdo to bude uklízet? Snad byste nečekali, že matka dítěte? Papírovým ubrouskem mu otře pusu a pro jistotu se podívá, jestli jí troška neulpěla na pěticentimetrových fialových lodičkách, které ji ladí s hezkou halenkou. Čeho já si nestihnu všimnout, že? Oli vypadá, že bude zvracet vzápětí. Nelením, beru mop a uklízím zvratky. Mám co dělat, abych na hromádku nepřidala. Proklínám svoji včerejší skleničku bílého. No dobrá, byly dvě. Nemůžu se zbavit dojmu, že mi to společně s absencí spánku, ztěžují. Zápach je opravdu silný. Hm, směna začíná vskutku zajímavě.

   Přiznám se vám k takové menší "úchylce". Strašně ráda si čtu nápisy na tričkách zákazníků. Přede mnou stojí mladík s úsměvem Alaina Delona. Snažím se rozlouskat nápis na jeho nebesky modrém triku. Písmenka jsou různě poházená a některá vzhůru nohama. Aha, to jsem šikulka. Rébus vyluštěn. "Zatímco se snažíš přečíst si moje tričko, já mám dost času prohlédnout si tvoje "kozy".

    "Slečno, prosím vás, můžete mi připravit nové latté, pač já si do toho namísto cukru nasypal sůl," pokřikuje na mě pán. "Jistě," odpovím a protáhnu úsměv od ucha k uchu. Takhle to mám přece v popisu práce. Kdybych měla čas, okamžitě jdu k telefonu a volám do tiskárny, ať si ušetří námahu a netisknou dva názvy. Je to totiž úplně zbytečné. Přeji si být neviditelná, nebo si přes sebe přehodit Rumburakův plášť a zmizet.

    "Byl jsem tu včera a když jsem doma jídlo rozbalil, všechno bylo studené a vůbec to nechutnalo nejlíp," sděluje mi svalnatý pán. Není se čemu divit. Z dálnice na které odpočívadlo stojí, to do nejbližšího místa trvá minimálně přes dvacet minut. Ale pozor! Kromě úsměvu musím za každých okolností  přitakat a vyjít vstříc všem stížnostem. Zdůrazňuji všem stížnostem. I kdyby si snad někdo stěžoval, že jim namísto kuřecího sendviče ze sáčku vyskočilo kuře a spiklenecky na ně mrklo. "Smím vědět, co jste si včera vybral?" Chrlí na mě názvy jídel z konkurenční sítě. Chápavě přikyvuji a říkám: "My bohužel nic z toho co jste vyjmenoval, nemáme v nabídce." Mám chuť ho odprásknout. Jak by někdo mohl označit vlka za zlé a zuřící zvíře? Ve srovnání s tímto chlapíkem je to mírumilovná ovečka. Zákazník se nedá. "Já to spletl, měl jsem tohle." A agresivně ukazuje na jedno z jídel z menu. "Jistě", zlostí mi nabíhá tepna na obličeji a mám svůj obvyklý tik v levém oku, když mě někdo opravdu na.. nazlobí.  Bohužel. Takhle to tady funguje. Musíte zabránit i těm nejabsurdnějším stížnostem. Jen proto, abyste je později nemuseli vysvětlovat nadřízeným. Ti potažmo svým nadřízeným. Platí pravidlo přikývnout na všechno, jen aby zákazník odešel spokojený.

    Čas se táhne líně jako šnek. Je mi divné, že na mě dlouho nikdo nepokřikuje, nechce něco vyměnit, nestěžuje si, že mu mezitím co se spokojeně dlábil v restauraci, ujel autobus a já mu mám sehnat náhradní odvoz, nežádá vodu pro psa, kterého nechali  chudáčka malého v autě atd.. To mi připomíná jednoho kolegu, který se při požadavku zákazníka o hamburger pro jeho psa s kamenným výrazem v obličeji zeptal, jestli si  pes dá i hranolky a vodu.

    Prosím. Už je to tady. Paní s rudě namalovanými rty a obočím tmavým a hustým za které by se nemusel stydět ani Leonid Brežněv. Ptá se, kde je někdo nadřízený, že si chce stěžovat. "Pokud bude v mojí moci, ráda vám pomůžu," říkám s úsměvem, který kouzlím pomocí taháním obou líček. Byla jsem ve vedlejším obchodě a paní co tam pracuje za pokladnou byla velmi nepříjemná a blabla.. "To bude jen nějaké nedopatření," říkám smířlivým a udiveným tónem. Nedá se. Táhne mě do obchodu a ukazuje na Chris. Angličanka, co si přidělává k důchodu. Je skvělá, vždy usměvavá. "Jste si jistá?" Nevím kudy kam. Přijde mi to nemožné stejně jako kdyby někdo vyškrtl Egyptské pyramidy ze Sedmi divů světa. Ta paní za pultem je totiž naše asistentka manažera, která na chvíli zaskakovala za kolegyni na přestávce..

   Z rádia zpívá můj milovaný Bono. "Sunday, bloody Sunday..."

Autor: Jana Delgado | pátek 3.6.2011 13:44 | karma článku: 15,56 | přečteno: 1331x
  • Další články autora

Jana Delgado

Vezmeš si mě?

Co si budeme ženy namlouvat, která z nás ve skrytu duše nedoufá v onu kouzelnou větu a krásný šperk k tomu? Moje představy o zásnubách byly zmačkané jen do té podoby, že půjdeme na večeři při svíčkách, které většinou hned sfoukávám a číšník je opětovně zapaluje. A snad ve skleničce šampaňského bude plavat kroužek zlata.

16.4.2013 v 12:55 | Karma: 23,50 | Přečteno: 2563x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Linecká slepovaná láska

V životě jsou chvíle, které trvají věčnost. Čekání, které ubíjí, vysilující strach a úzkost z budoucnosti Karolíně svazuje nohy. Srdce buší jako o závod a myšlenky nedovolí utíkat se k těm obyčejným věcem.

12.4.2013 v 12:17 | Karma: 11,92 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Vzpomínky v krabici

Kdysi jsem se malinko jízlivě usmívala nad některými fotkami z dovolených. Dnes už je chápu.

8.7.2011 v 19:50 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Láska je když..

se vezmete před Bohem, slíbíte si věrnost v časech dobrých i zlých .. Láska je, když se před Bohem nevezmete, a přesto jste si věrní v časech dobrých i zlých

31.5.2011 v 13:45 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Barevná pohádka z Indie

Říká se, že je snadnější vylézt na vysokou horu, než si najít cestu k druhému člověku. Vadí vám jiná barva pleti, odlišná kultura, nebo snad víra v jiného "boha", než v jakého věříte vy?

15.3.2011 v 13:36 | Karma: 13,71 | Přečteno: 1649x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč