Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A na co jsem stará já?

Možná jsem dost stará na to, abych si ostříhala dlouhé vlasy. Jenže já je mám ráda a ještě nějakou dobu budou dlouhé.

Dost stará jsem i na to, abych:

- nezapomínala, že zapomnětlivost není jen problémem starších


- si byla jistá, že respekt a úcta ke starším by neměla být jen prázdná slova. Naslouchala těm, kteří ještě nezapomněli, že byli mladí, chybovali a umí o tom vyprávět s úsměvem

- věděla, že i ta největší bolest mírně pomine, ale jizvy zůstanou

- se nechtěla jizev zbavovat. Patří ke mně. Nejen ty na těle, které se vykouzlily s věkem. Stárnutí je fakt a je potřeba ho tak brát.

  Třebas ta na spodním rtu.. když jsem jako malá holka zvědavě zkoumala kuchyňskou linku nebo tu mezi palcem a ukazovákem na levé ruce, tenkrát jsem zase horlivě čistila zablácené kolo. Nůž zajel hluboko (stejně jako někteří lidé do vašeho srdce), než jsem čekala a já řvala jako tygr ussurijský, anebo...uff, těch je prostě moc.. A na duši.. snad bych je ani nespočítala..

- už věděla, že některé věci a lidi se nezmění a tudíž není potřeba se v tom zbytečně pitvat

- netvrdila NIKDY, protože nikdy se může s lehkostí větru proměnit na NĚKDY

- častěji říkala kouzelná slovíčka  "prosím, děkuji a promiň"

- už poznala, že život není pohádka, ale že je strašně fajn si pohádky číst. Možná život začíná "Bylo nebylo", ale rozhodně končí  "Bylo"

- od života moc neočekávala a pak jsem jen příjemně překvapená

- s naprostou jistotou věděla, že jakmile se moc vznáším, brzy spadnu dolů. Aůů. Bolí to. Ale taky vím, že jakmile se zase odrazím, opráším zadek, jdu nahoru. Pomalu, ale jistě. Takhle to funguje. Vážně, věřte mi

- znala svoje tělo, a tak že když sním půlku obrovského melounu nebo kilo čerstvýho hrášku, bude mi špatně

- si občas místo silného černého espressa začala objednávat voňavé cappuccino s pěnou hustou jako ranní anglické mlhy

- možná už jsem taky dostatečně stará na to, abych se nečervenala, když mně ten sympatický mladík v bazénu řekl: "Já nevěděl, že labutě plavou i v bazénu!" 

- nevěřila všem těm nesmyslným pověrám. Pch, prosím vás, pátek třináctého, den blbec? Nene, tohle zkrátka nepřipustím. Tvrdím, že je to můj šťastný den. Snad jsem tomu začala i věřit. Černé kočky přes cestu? Pche, v okolí jich pobíhá tolik, že bych snad nemohla ani vyjít z baráku. Jenže víte co? Pro jistotu to zaťukám na dřevo!

- těm, které mám ráda, říkala "mám tě ráda". Jestli vám to neříkám dostatečně často, omlouvám se.. "Mám vás ráda!"

- když jsem smutná, někomu zavolám, naleju si skleničku vína (ve kterém je pravda), nebo se podívám po patnácté na Dakotu Sky

- všechny ty jistě dobře míněné rady (takové, co jsou mně platné jako veverce louskáček) na co už jsem dostatečně stará ignorovala, protože ne všechno jde v životě naplánovat a většina mých snů zůstane jen utopií

- když se mi něco nepodaří, vztekle nedupala nohama jako malá holčička, co jí maminka nekoupila lízátko

- se pořád všemu nedivila

- si byla jistá, že zdraví, rodina a přátelé jsou opravdu to nejdůležitější co v životě máme

- věděla, že stárneme všichni a nejde to zařídit jako v Dorian Gray, aby za nás stárnul obraz.. Jediné co s tím můžeme dělat, je... Nemyslet na to, že stárneme a chybujeme. Jsme přece dost staří na to, abychom věděli, že máme utřít slzy, uchovat vzpomínky, usmát se a jít dál

-  Blog věnuji a děkuji za inspiraci skvělé Kláře Mandausové. Ona už ví proč:)

Autor: Jana Delgado | středa 16.6.2010 11:13 | karma článku: 23,19 | přečteno: 2664x
  • Další články autora

Jana Delgado

Vezmeš si mě?

Co si budeme ženy namlouvat, která z nás ve skrytu duše nedoufá v onu kouzelnou větu a krásný šperk k tomu? Moje představy o zásnubách byly zmačkané jen do té podoby, že půjdeme na večeři při svíčkách, které většinou hned sfoukávám a číšník je opětovně zapaluje. A snad ve skleničce šampaňského bude plavat kroužek zlata.

16.4.2013 v 12:55 | Karma: 23,50 | Přečteno: 2563x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Linecká slepovaná láska

V životě jsou chvíle, které trvají věčnost. Čekání, které ubíjí, vysilující strach a úzkost z budoucnosti Karolíně svazuje nohy. Srdce buší jako o závod a myšlenky nedovolí utíkat se k těm obyčejným věcem.

12.4.2013 v 12:17 | Karma: 11,92 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Jana Delgado

Vzpomínky v krabici

Kdysi jsem se malinko jízlivě usmívala nad některými fotkami z dovolených. Dnes už je chápu.

8.7.2011 v 19:50 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Bloody Sunday

Neděle. S kolegy ji nazýváme "Bloody Sunday". Tradičně narváno. Zkouším projít areálem plným křičících dětí, sebevědomých fanoušků fotbalu (kde obvykle platí pravidlo čím větší skupina, tím drzejší vystupování), milenců, unavených řidičů...

3.6.2011 v 13:44 | Karma: 15,56 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Jana Delgado

Láska je když..

se vezmete před Bohem, slíbíte si věrnost v časech dobrých i zlých .. Láska je, když se před Bohem nevezmete, a přesto jste si věrní v časech dobrých i zlých

31.5.2011 v 13:45 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Prodej bytu 3+1 96 m2
Prodej bytu 3+1 96 m2

Šafaříkova, Němčice nad Hanou, okres Prostějov
3 280 000 Kč